RX Kauss 3.posms "Birži" Jēkabpils

15. September 2016 19:14:12

 

 

Labrīt visiem...

Neesmu neko rakstījis kopš skolas laikiem pagājušajā gadsimtā, bet emocijas ir sasniegušas tādu pacēlumu, ka vairs nevaru klusēt.

Un viss par vienu dienu, 2016.gada 20.augustu.

Jāceļas bija agri. Suns atvēra acis un deva mājienu, pastaigā neiešu un nemaz nelūdzies. Bet man bija citi plāni. Bija plānots brauciens uz Salas pagasta Biržiem, netālu no Jēkabpils.

Nieka  195km. Ceļš visumā bez vērā ņemamiem starpgadījumiem, ja nepieskaita to idiotu ar Nordekas autobusu, kurš bija sadomājis braukt pa vienvirziena ceļu pretējā virzienu, bet par to vēlāk.

Ierados Biržos, mēdiju punkts, vārds uzvārds, ieejas karte, uzlīme automašīnai, un tad, maisiņš ar prezentu. Jūs teiksiet, kas tur liels, bet tādu uzņemšanu es atceros tikai ERČ rallijos (FIA Eiropas rallija čempionāts (ERČ)).

Tālāk ceļš uz trasi, man ceļš zināms-šis jau ir ceturtais manis apmeklētais pasākums. Katrā vietā, kur maršruts maina virzienu, redzu skaidru norādi, kontroles vietās sastopu ļoti kompetentu personālu, jūtos kā citā pasaulē. Stāvlaukumā esmu viens no pirmajiem, kā vēlāk izrādījās, savu zilo rumaku esmu novietojis ne tā kā vajag. Nekādu uzbraucienu, vienkārši lūgums auto novietot citā vietā un pat tika norādīts, kur, lai novietoju auto. Vieta gan vēlāk izrādījās interesanta.

Un tagad par gonku (sacensībām). Dienas kārtībā sacensības trīs grupās – Super 1600, Touring 2000 un Lada RX. Mani visvairāk interesē  Lada RX, lai piedod pārējie. Tieši šeit Biržos pēc daudzu gadu pārtraukuma es 2014.gada augustā es redzēju trakus zēnus, kuri gandrīz standarta Žiguļos nenotverami traucas pa trasi. Toreiz tas bija Žiguļu Kauss pasākums, kluba pasākums. Nevar aizmirst arī to, ka braukt mācījos ar Vaz 2101.

Sāncensību plāns, tāds kā visās sacensībās, brīvie treniņi, kvalifikācija, pusfināls, fināls, pjedestāls un šampanieša lietus. Rezultātus varat apskatīt šeit.

Žigulīši un to vadītāji traucas ar pilnu pedāli. Pedāli grīdā spiež arī kaimiņu valsts pārstāvji no Igaunijas. Ar savu klātbūtni un braukmākšanu visus pagodinājuši gan Reinis Nitišs, gan Haralds Šlēgelmilhs, gan viesis no tālās Gruzijas, Shota Abkhazava. Ja Reinim žigulis un Baronu trase nav nekas jauns, tad Haraldam un Shota tas bija jauns izaicinājums, pašā sākumā viņu sejās bija manāms apjukums. Pagājušajā gadā bija manāmi lielāks titulēto zvaigžņu pieplūdums, bet tas nemazina šī gada pasākuma kvalitāti.

 

Viss sākas ar brīvajiem treniņiem. Sportisti iepazīstas ar trasi. Trases konfigurācija ir jauna, tikko pārveidota, pagājušā gada pieredze nepalīdzēs nevienam (es par Lada RX braucējiem). Trasi tā pa īstam neesot izmēģinājuši pat tuvumā dzīvojošie Jēkabpilieši. Tā šie stāsta, pārbaudīt nevaru, īsti nav arī vēlmes. Viss vēl notiek nosacīti mierīgi. Tiek taupītas mašīnas un emocijas vēl nesit augstu vilni.

Un 10:00 viss sākas pa īstam ar kvalifikācijas braucieniem. Pēc 1.kvalifikācijas brauciena sacensību oficiālā atklāšana, oficiālas runas un veiksmes vēlējumi. Dalībnieku parāde un kaujas zirgu izrāde. Mašīnas tīras, skaistas un vēl gludas.

Mašīnas, sportisti, mehāniķi, īpašie fani un karogi ar braucēju vārdiem ,viss kopā.

Pēc parādes viss pamazām sakarst. Sportisti sacenšas savā starpā un visi kopā ar laiku. Braucienu starplaikos notiek skrējieni līdz informācijas štābam. Skatītāji rezultātus vēro arī šī gadsimta komunikācijas līdzekļos, tie pieejami tiešsaistē.

Ja kvalifikācija vēl notiek piesardzīgi un pieklāji, tad pusfināli un fināls notiek uz pilnu klapi...

Sacensību starplaikos notiek aviamodelistu šovs. Apskatot modeļus tuvāk, apbrīnoju modeļus un modelistus. Tajos ieguldīts kolosāls darbs, jo daļa modeļu ir precīza lielo brāļu kopijas, tikai mazākas un šaubos vai tas viss ir vienkārši nopērkams un saliekams kā Lego konstruktors. Sagatavošanās kā pirms kaujas, visu kustīgo daļu pārbaudīšana un motoru uzsildīšana. Šovs gan atšķīrās no plānotā un vēlamā, viens rets eksemplārs neplānoti piezemējās kādus divus metrus no mana auto īpašas vietas un kādu metru laimīga īpašnieka Volvo markas transporta līdzekļa.

Mazie bērni, kuriem autosports neliekas saistošs un pagaidām neinteresants, tiek nodarbināti Lūša radošajā darbnīcā. Darba augļi aplūkojami arī visiem interesentiem.

Kādu brīdi pirms kulminācijas pavisam neparastā spēkratā sēdās Reinis Nitšs, uz ielas tādu neredzēsim un  blakus viņam skatītājs , kurš tika izvēlēts izlozē.

Daži apļi sportiski-saudzīgā režīmā. Ar skaistām sānslīdēm un žigulim nesasniedzamiem paātrinājumiem. Pasažiera emocijas nav izstāstāmas. Kolosāla izrāde. RX Super Car mašīnas laikam redzēšu tikai šī gada oktobra sākumā.

Un tad ....pusfināli.

Uz finālu, katrā klasē savs, grib tikt visi, bet fināls nav bezizmēra, vieta tikai dažiem no lielā gribētāju pulka. Sadursmes, nolauzti riteņi un kūlenis, viss pieder pie lietas. Sportistu acis spīd. Finālā tiek tikai labākie no labākajiem. Uz šīm dažām vietām pretendē visi. Konkurence ir ļoti sīva un pjedestāla vietas nevar noteikt sadalīt desmitos no rīta. Arī titulētiem sportistiem fināls un pjedestāls nav garantēts.

Šajā gadā Lada RX augstāko pjedestālu sasniedza Ivars Joelis.

Pēc pjedestāla sekoja šampanietis, nemazāk aizraujoša neoficiālā daļa ar fotografēšanos un nemazāk saistošu aizslēgtas automašīnas atslēgšana caur lūku .....

Liels paldies šī pasākuma organizatoriem. Bija ļoti labi. Pat laika apstākļi, pēc pagājušas nedēļas lietavām, bija netipiski labi. Neapmierināti varbūt tikai tie, kuri neieradās un neredzēja. Paldies!

Bildes šeit .

Ps. Matīsa Vasila fanu klubs tiks pie jauna karogu kāta, jo iepriekšējais tika nolietots.